Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Kongresi II’ye kabul edilen bildiriler aşağıda sunulmuştur.
Bildirinin Adı | Yazarlar |
APOS Bakış Açısıyla Bilgi İşlemsel Düşünmede Soyutlama Süreçleri: Birebir Fonksiyon Örneği | ÖZGÜN ŞEFİK ŞENOL DOST |
Okul Öncesi Dönemde Matematik Öğretiminde Oyunlaştırmanın Öğrenmeye Etkisi | EBRU BALÇIK |
İkinci Dereceden Asal Sayı Dizi Denklemleri: Matematik Eğitimcileri Özsoy Üçgenini Keşfediyor | TAMER ÖZSOY |
Matematiksel Origami | EZGİ EŞER DEVRİM MELEKOĞLU |
Matematiksel Okuryazarlık ve Teknoloji Entegresyonu | BURAK SEYHAN |
Matematik derslerinde bir değerlendirme aracı olarak sessiz video görevi: Örnek ders uygulaması ve öğretmen deneyimleri | SELEN GALİÇ AHMET SELÇUK TEKŞEN ŞENOL DOST |
Çarpma İşlemi ve Çarpım Tablosunun Öğretimi: Bloklarla Ritmik Saymalar ve Dört İşlem Uygulamaları Materyali | ORHAN BARIŞ BELMA TÜRKER BİBER |
Göçmen Öğrencilere Yönelik Geometrik Terimler Kılavuz Kitapçığının Hazırlanması | MUHAMMET TAYYİP TAŞ ESMAGÜL GÜRBÜZ FATMA AFRA YEŞİLYURT HATİCE YEŞİL HATİCE AYDAN KAPLAN |
Özel Yetenekli Öğrencilerin Matematik Öğretiminde Origami Yönteminin Kullanımı | ÇAĞLA GENÇTÜRK |
Matematik Öğretiminde ChatGPT ile Ders Planı Hazırlama Süreci: Araştırma ve Uygulama Örneği | GÜLSÜM DEMİR EMRE EV ÇİMEN |
Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterliliklerinin ve Matematiksel Problem Çözme Tutumunun Ergenlerde Karar Verme Sürecine Etkisinin İncelenmesi | SERHAT VAROL MUSTAFA AKINCI |
Kazanımlardan Oyunlara-Oyunlardan Dijitale Matematik Öğrenimi | FEYZA YILDIZ GÜLFEM SARPKAYA AKTAŞ |
Beşinci Sınıf Öğrencileriyle STEM Yaklaşımına Dayalı Orantısal Akıl Yürütme Etkinliğinin Uygulanması | SERRA TURSUN MUTLU PİŞKİN TUNÇ |
Matematiksel Düşünmeyi Merkeze Alan Argümantasyon Tabanlı Öğretime İlişkin Etkinliklerin Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi | TUĞBA ÖZTÜRK YAŞAR AKKAN ERDEM ÇEKMEZ TEMEL KÖSA MÜJGAN BAKİ BÜLENT GÜVEN ADNAN BAKİ NESLİHAN YAZICI DAMLA DEMİREL BERNA TELCİ |
Yapay Zeka destekli oran kavramı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi | SENA NUR BALTAOĞLU |
Matematik Öğretmenlerinin Matematik ve Matematik Eğitimi Değerleri ile Matematik Okuryazarlıkları Özyeterlilikleri Arasındaki İlişki | EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ ZUHAL EFE MUSTAFA AKINCI |
Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi ve Üç Boyutlu Cisimlerin Öğretimi | ŞEBNEM BOYRAZ AYHAN KÜRŞAT ERBAŞ |
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Problem Kurmaya Yönelik İstatistiği Öğretme Bilgilerinden Yansımalar: İstatistiksel Süreç Uygulamalar | GÜLŞAH GEÇİCİ BEYDA TOPAN |
Hesaplamalı Problem Çözme Sürecinde Öğrenci-ChatGPT İş Birliği: Soru Üretme Stratejisi Analizi | OĞUZHAN GENÇASLAN SELİN URHAN ŞENOL DOST |
Oyuncak fiyatlarını dengeleyelim! | EMİNE ÇATMAN AKSOY MİNE IŞIKSAL BOSTAN SİBEL KAZAK REYHAN TEKİN-SİTRAVA |
Görme Engelli Öğrenciler için Görsel Matematik eğitimi: “Seen With Other Eye” sosyal sorumluluk projesi | ÖZGÜR AKAS TONGUÇ ÖZDAŞ |
Yedinci sınıf öğrencilerine oran ve orantı konusunun FETEMM etkinlikleriyle anlatılması | NİDA SULTAN GÜNDOĞDU MUTLU PİŞKİN TUNÇ |
Bir Bütünün Kesir Kadarını Bulma Kazanımına Yönelik Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımına Uygun Bir Etkinlik Tasarımı | HÜSEYİN AŞLAR HACER TÜRKOĞLU |
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modelleme Yeterliklerinin İncelenmesi: “Çiftçi Hüseyin Amca” Modelleme Örneği | İSMAİL KAYGISIZ |
Matematik öğretmen adaylarının eğitsel matematik oyunu tasarlama ve ortaokul öğrencilerine uygulama süreçlerine ilişkin görüşleri | FEYZA ALİUSTAOĞLU |
Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modellemeye Dair Farkındalık Durumları | EDA BEYZA BİÇİCİ HABİB HAMURCU |
Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Matematik Temalı Resfebelerin İncelenmesi | OĞUZHAN GENÇ YUSUF AKIN BURÇİN GÖKKURT ÖZDEMİR NESLİHAN USTA |
Fonksiyonlarda Bileşke İşleminde Değişme Özelliği Olan Durumların Araştırılması | ESMANUR SANCAR MUHAMMED DUMAN DERYA ÇELİK |
Uluslararası matematik günü kapsamında Geogebra ile Pİ Etkinlikleri 8. Sınıf öğrencileri fakültede öğreniyor | SILA GÜN M. ÇAĞLAR ÜNLÜ AYHAN AKSOY GÖNÜL ERHAN |
Güven Aralığı Kavramına İlişkin Bir Etkinlik Örneği: TGA stratejisi ve SamplingSIM | HÜLYA ELMAS BAYDAR BÜLENT GÜVEN |
Geometri Öğretiminde Animasyon Kullanımı: Doğal Aksiyomatik Geometri Paradigmasına Uygun Sınıf İçi Bir Uygulamadan Örnekler | YAVUZ KARPUZ BÜLENT GÜVEN |
Lise öğrencilerinin bakış açısından okulun anlamı, matematik okuryazarlığı özyeterlikleri ve matematik öğrenmeye yönelik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi | AYSEL KOÇDEMİR MURAT GENÇ |
Özdüzenlemeli Öğrenme ile Cebir Öğretimine Yönelik Etkinlik Uygulaması: Kurdeleler | ÜMMÜNUR AKBEN MESUT ÖZTÜRK MUSTAFA ALBAYRAK |
İşlemlerin Farklı Semantik Yapılarına Yönelik Problem Kurma Öğretimi | ABDULLAH TERZİ SEFA UYANIK DERYA ÇELİK |
Dinamik Geometri Yazılımı Destekli Etkinlikler Geliştirilen Lisans Seviyesinde Bir Ders Uygulaması | ERCAN ATASOY NESLİHAN UZUN |
Geometri Öğretiminde Yenilikçi Bir Araç: Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları | TEMEL KÖSA |
Matematik öğretiminde Disiplinlerarası Dijital Girişimler | SİNEM ŞENGÜL |
EBOB ve EKOK Konusu ile İlgili Problem Çözme Etkinliğinin REACT Stratejisinin Uygulandığı Öğrenme Ortamında İncelenmesi | ADNAN BAKİ TUĞBA TAT |
Goldbach Sanısı Etkinliği Sınıf İçi Yansımaları | ADNAN BAKİ TUĞBA TAT |
Erken Dönemlerde Sayı Kavramı ve Sayı Hissinin Geliştirilmesi | MERVE KASAP TUĞBA ÖZTÜRK |
Matematik Öğretiminde Metaverse Entegrasyonu | İLKNUR PINARCI |
Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi Dersinden Yansımalar | DUYGU ARABACI ŞAHİN DANİŞMAN |
STEM Yapay Zekâ Merkezi’nde Eğitim Alan Ortaokul Öğrencilerinin Ürünlerinin Değerlendirilmesi ve STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri | ELİF YAREN TAŞ NEJLA GÜREFE |
Özel Dörtgenlerin Hiyerarşik İlişkisine Yönelik Tasarlanan Etkinliğin Uygulanması Ve Değerlendirilmesi | TUĞBA ÖZTÜRK BİLGE BAYRAM BERNA TELCİ |
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Akıl Yürütme Bilgilerini Geliştirmeye Yönelik Bir Uygulama Örneği | NESLİHAN UZUN |
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Akıl Yürütme Gerektiren Problemleri Uygulama ve Değerlendirme Sürecinden Yansımalar | GÜLZADE KARACI YAŞA |
Öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinin üçgenler ve dörtgenler konusunda 5. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi | MEDİNE ASLAN FERHAT ÖZTÜRK |
Matematik ile Aktif Vatandaşlığı Geliştirme | ÇAĞLA ADIGÜZEL BÜLENT ÇETİNKAYA AYHAN KÜRŞAT ERBAŞ |
Geometrik Şekillerin Keşfi: Sanat ve Matematik Bir Arada | BELGİN ERSOY BEYZA ÖZCAN |
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Doğrusal Denklemler ve Eşitsizlikler Konuları ile İlgili Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi | NURBANU YILMAZ |
Çoklu Temsil Temelli Öğretimin 8.Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına ve Çoklu Temsil Becerilerine Etkisi | AYDOĞAN YILDIZ TUĞBA BARAN KAYA |
Okul Öncesi Çocuklarının Harita Anlama Becerilerinin Geliştirilmesi: Örnek Uygulamalar | KEVSER KOÇ YUSUF KOÇ |
Not: Kabul edilen bildirilerin kabul belgeleri bildirileri e-posta olarak gönderen kişilerin e-posta adreslerine gönderilmiştir. Bildiride yer alan diğer yazarların iletişim adresleri sistemde mevcut olmadığı için o kişilere kabul belgesi gönderilememiştir. Sisteme yükleme yapmamış olan diğer yazarlardan kabul belgelerini almak isteyenlerin matematikteornekuygulamalar@gmail.com e-posta adresine bildiri başlığını ve adını içeren e-posta göndermeleri yeterli olacaktır.